Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

İmha Etme İsteği

Ben acemi birliğini 88/1 6. Manisa Kırkağaç Jandarma Komando Er Eğitim Alayı'nda tamamladım. Usta birliği Hakkari Dağ ve Komando Tugayı'ydı. Hakkari'de dağ taş demeden geziyor, arazi arama-taraması yapıyorduk. Zor değildi. Zaten yaptın mı askerliği Güneydoğu'da yapacaksın. Orada "şurdan kalk şuraya otur" diyen olmaz.

Yine bir arazi dönüşüydü. İki komando timi oturmuş konservelerimizi ısıtmış, yemek yiyorduk. Bizim timin askerlerinden bir tanesi, "komutanım aşağıdan eşeklerle bir grup geçiyor, terörist olabilirler" diyerek komutanın yanına geldi. Yaklaşık 40 kişi hemen mevzi aldık, ellerimiz tetikte bekliyorduk. Komutan "kesinlikle ateş etmeyin" diye uyardı. Biz komutanın teslim olun çağrısı yapmasını bekliyorduk. Nasıl olsa teslim olmayacaklardı, biz de 15 saniyede hepsini cehenneme gönderecektik. Ben MG3 kullanıyordum. Komutan "ateş serbest" dediği anda en az 5 tanesini indirebilirdim. Biz hem yüksekteydik hem daha kalabalıktık hem de komandoyduk. Adımız yeterdi.

Ama komutan "birazdan helikopter gelecek, karargaha telsizden bilgi geçtim, vur emri gelmedi, bir şey yapamayız, bunlar istihbarat olabilir" falan dedi. Yanımdaki arkadaş "istihbarat eşekle mi geziyor lan buralarda" diye fısıldadı kulağıma. Yapacak bir şey yoktu, emir demiri kesmişti.

Helikopter geldi, tugaya geri döndük. 3 saat sonra haber geldi. Görüntü aldığımız yerin 2 km ilerisinde Yüksekova Efeler Jandarma Komando Özel Harekat Taburu'na bağlı bir C timi hepsini imha etmiş, içimiz rahatlamıştı. Ama imha eden biz olmalıydık. Kafamızda soru işaretleri vardı. Biz de komandoyduk. Boşuna mı geziyorduk o dağlarda? O kadar eğitimi boşuna mı aldık?

Şimdi diyorum ki boşuna gezmişim oralarda. Varsa yoksa C timleri...

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı