Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Sanki Gavur Askeriydik

2 yıl önce kısa dönem olarak Kahramanmaraş taraflarında yaptım askerliğimi.

Kısa dönem yapan arkadaşlara sorardım, "ben askerde şöyle rahattım böyle iyiydi" diye anlatırlardı. Hava atmak içinmiş meğer. Nizamiyeden içeri girdikten sonra kabus başladı.
Bazı internet sitelerinde askerlik anıları yazıyorlar: askerde şöyle iyiydik, bölük komutanımız çok iyiydi, baba adamdı, astsubaya posta koydum vs. Yaşayarak gördük ki hepsi palavra. Bize yaşatılan ızdırap gerçek.

Kısa dönemiz diye kimse sevmiyor, ellerinden gelse erler de subaylar da bizi boğup öldüreceklerdi. Kısa dönemi kaldırmak istemelerinin nedeni bu. Sanki gavur askeriydik. Bu kadar zor geçeceğini hiç bilmezdim, çok şükür bitti.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı