Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Daha Fazlasını Yazamıyorum Sinirlerim Bozuluyor

Samsun Talimgah Tabur Karargahı'nda usta asker olarak görev yaptım. Yaklaşık 8 yıl geçti üzerinden. Bu 8 yıl içerisinde o günleri unutmak için çok çaba harcadım. Herkes askerlik anılarını anlatır, ben anlatmam çünkü ben orada çok sayıda yanlış, vatana ihanet, hırsızlık, haysiyetsizlik gördüm. Şu anda asker arkadaşlarımın hiçbiri ile görüşmüyorum. O kadar nefret ettim ki hiçbir şekilde hatırlamak istemiyorum. Bu siteyi bir haberde gördüm ve baktım. Okuduklarım bana birçok şeyi hatırlattı. Şunu anladım, yalnız ben yaşamamışım bu iğrenç olayları. Hatta daha kötülerini yaşayanlar da varmış.

Size nereden başlayarak anlatayım bilemiyorum. Karargah bölük komutanının karargah askerlerini haraca bağladığını mı? S3 binbaşısının her nöbette askerleri çerez ve meyve almaya zorladığını mı? Botlarını ayağındayken askerlere boyattığını mı? Karargah komutanının askerleri hamal gibi ev taşımaya, kömür taşımaya gönderdiğini mi? Karargahta görevli bir rütbelinin ambardan yaptığı hırsızlıkları mı? Kantinden sorumlu subayların hırsızlıklarını mı?

Yoksa benim şahsıma en acı gelenleri mi?
S3'te bulunan bir uzman çavuşun yaptıklarını mı? Yanlış hatırlamıyorsam yönetmeliğe göre S3'te uzman çavuş görevli olamıyordu ama bizde en hakiki yalaka bir tane vardı. Kendisi ırkçılık yapıyordu. Beni sürekli olarak Doğulu olduğum için küçümsüyordu ve bana zulmediyordu. Bu adam bana sürekli dürüstlükten bahsederdi ama çocuğunun silgisini kırtasiye ambarından alır evine götürürdü. Şu anda bir silgi 30-50 kuruştur. Tüm kırtasiye masrafını ambardan karşılardı. Bizi kömür ve odununu taşımak için evine çağırırdı. Gitmeyince zulmederdi. Bize çarşıdan film aldırır evinde seyrederdi. Daha fazlasını yazamıyorum sinirlerim bozuluyor. Ben her zaman soranlara askerlik yapmaya gittim ama orada komutanlara uşaklık yaptım diyorum. Umarım ordumuz askeriyenin yüzkarası olan bu insanlardan en kısa sürede kurtulur.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı