Bu sitenin çıkış noktası umut. Bu ülkeye barış gelecekse herkesin ama herkesin emek vermesi gerektiğine inanıyoruz. Farklı seslere kulak vermenin, paylaşmanın ve konuşmanın vicdanları dirilteceğini umuyoruz. Yaşadıklarımızı paylaştıkça beylik ezberler yerini gerçek insanların yaşadığı gerçek sorunların tartışılmasına bırakacak.

Asker olarak doğulmuyor, bizlere nasıl asker olunduğunu anlatmanızı bekliyoruz.


*Facebook'ta "Askerler Anlatıyor" sayfasına üye olabilirsiniz: Tıklayın

Kiralık Tabur Arazisi

Öncelikle böylesine bir site hazırlayıp askerliğini gururla yapma arzusu ve hayaliyle yaşayan ve gittiğinde gördüğü manzara karşısında bugün düşündüğünde oturup ağlayacak kadar kötü olan '' Türk Askerleri '' adına sizlere teşekkür ediyorum. Anlatacaklarım 2007 ocağından 2008 şubatına kadar askerlik görevini gururla ifa ettiğimi düşündüğüm, Kars Akyaka İlçesi Şahnalar Köyündeki 8. Hudut Tabur Komutanlığında yaşanmıştır.

Kars'ın o meşhur -30/-35 derecelerinde askerliğimizi yapıyorduk. Soğukla mücadele etmek bir yana, o dönemki tabur komutanı Yarbay M.K. isimli kişinin bize yaşattıkları ayrı bir talihsizlikti.

Yarbay, petnanton alanı dediğimiz kısmı taburun karşısındaki Şahnalar köyünün sakinlerine ineklerini otlatmaları için sezonluk olarak kiraya verirdi. Ben bu konuşmalardan (yani pazarlıklardan) birine bizzat şahit oldum. Yarbay 500 isterken köylü 300 vermişti. Biz o otlayan ineklerin arasında gezerdik. Kendi kendime çok dedim, Allahım bir fotoğraf makinem olsa bunları çeksem, ama yapamadım. Traktörleri tabur alanına girip biçtikleri otları taşırken çekeceğim bir fotoğraf yeterdi herşey için.

Velhasılı o komutanın o kadar vukuatı vardı ki... En sonuncusunu ise geldiğimde öğrendim: 1. bölüğün sınır devriye atını köylünün birine para karşılığı sattı. Sevgili arkadaşlar bu anlattıklarımın hepsi için Yüce Yaradan huzurunda yemin ederim.

İsimsiz, bize ulaşan eski asker

Zİyaretçİ Sayısı